Start med et tydelig mål

Hva er formålet med nettsiden? Skal bedriften selge et produkt, opplyse publikum om deres virksomhet, fortelle gode historier eller kanskje samle inn informasjon om befolkningen? Uansett utgangspunkt er det viktig å bestemme tidlig hvilken retning dere vil jobbe i.

Tenk på målgruppen

Hvem er målgruppen til nettsiden? Kanskje er det de unge og hippe, som vil ha en flott nettside med store bilder – eller de eldre som vil ha tydeligere informasjon og tydeligere, større, tekst. Det er viktig å tenke på målgruppen mens du designer nettsiden, slik at det blir en sammenheng mellom besøkende og opplevelse.

Hastighet er viktig

Halvparten av konsumentene forventer at en nettside laster på under 2 sekunder, og en 1-sekunds forsinkelse kan resultere i 7% tap av konvertering. Det er med andre ord ekstremt viktig at siden laster raskt.

Responsivt design

Over halvparten av trafikken på internett gjøres med mobiltelefon. Derfor er det viktig at du som avsender har en side som er designet for å tilpasse seg de forskjellige flatene kundene bruker, også kalt responsivt design. Opplevelsen av nettsiden bør være like god uavhengig om brukeren bruker en datamaskin, tablet eller mobiltelefon.

Hold dere oppdatert

Legg ut jevnlige oppdateringer på nett­siden, gjerne i form av blogginnlegg, for å holde besøkende oppdatert om dine aktiviteter. På denne måten kan du enkelt slå to fluer i en smekk – skape innhold du selv kan dele og vise kundene dine at bedriften er aktiv.

Statisk eller dynamisk

I ”web-verden” snakker vi om to typer nettsider, statisk og dynamisk.

Tradisjonelt har statisk vært det van­ligste, hvor man har en frontside med info om bedriften og mulighet til å ta kontakt. En statisk nettside er vanskelig å opp­datere og man må gjerne benytte seg av dyre timer hos en utvikler.

I moderne tid er det blitt mer og mer vanlig med dynamiske nettsider som bedriften oppdaterer jevnlig i form av blogg­innlegg, bilder av det nyeste arbeidet eller utskifting av produkter. For å oppdatere siden er det vanlig å bruke et CMS (Content Management System) som forenkler jobben. Vi har utviklet vårt eget CMS som er enkelt å bruke for alle.

Det er lov å be om hjelp

Vi i CustomPublish har som fagfelt å lage gode nettsider. Vi er her for å hjelpe deg med å komme i mål. Vi har gode rutiner for å fange opp behov, tilpasse oss kundens ønsker og levere en teknisk moderne og elegant løsning.

CustomPublish har en egen portal som er enkel å bruke for å laste opp innhold på nettsiden og når nettsiden er publisert fortsetter vårt oppdrag med å tilby support og vedlikehold av nettsiden.

Det er svært enkelt å komme i gang med egen nettside:

Vi starter med et innledende møte hvor vi kartlegger deres behov.

Du får et tilbud av oss for oppsett av nettside.

Underveis i prosessen har vi løpende dialog med dere vedrørende design og innhold.

Når nettsiden er ferdig vil vi fortsette å holde den oppdatert og du får tilgang til en egen portal for å legge ut innhold.

 

Ønsker du flere råd eller har spørsmål, kontakt Fredrik Eriksen i CustomPublish på 22 20 07 10 / salg@custompublish.com