Googler du etter en vare eller tjeneste på nett, får du opp en rekke alternativer. Men i den kommersielle verden kan det til tider være svært vanskelig å områ seg. Hvor finner vi den objektive part, som kan fortelle hvilken vare eller tjeneste du bør velge til ditt behov?

I dagens avis har vi en oversikt over nyetablerte selskaper i Drammen siste måneden, og følgelig noen konkurser. Et forhold som tilsynelatende er positivt sett med Drammens øyne.

Et tilfeldig dypdykk i listen over nyetablerte, fant vi et nystartet firma i Krokstadelva, hvis oppgave er å være nettopp objektive. Greengrid er et nystartet selskap, hvis oppgave er på objektivt grunnlag å rådgi oss forbrukere om hvilken ladeboks som egner seg best for mitt og ditt bruk.

De to gutta, den ene med erfaring fra bilbransjen og den andre fra elektrobransjen, har allerede skaffet seg NAF som kunde.

På generelt grunnlag stiller undertegnede et privat spørsmål, da behovet for en slik ladeboks har meldt seg. Vil du anbefale den smarte norske ladeboksen som dukker opp i stadig flere hjem?

Svaret er overraskende.

«Ikke umiddelbart. Den er forholdsvis liten, og da risikerer man fortere varmgang. Og vær spesielt forsiktig å montere den på en solvegg. Det kan ofte lønnes seg med ladere med noe større kapasitet», er svaret.

Ja vel. For dette er ikke et svar jeg har sett på nett, der de 30 første treffene på annonse og omtaler tvert imot kun omtaler smarthet og det erkenorske.

Det er vel ikke tvil om at dette er en smart boks, og sikkert også riktig for mange elbilister, men opplysningen til gutta fra Greengrid, bør jo ikke legges lokk over.

Men det skjer altså. I den kommersielle jungel er det markedskreftene som rår.

Ikke objektiviteten.

Ikke helt ufarlig, altså…